יחידות רמ'2 בבתי החולים


דרכי תקשורת - מערך רפואה שלישונית
 - PDF

ר"ם 2 הינם יחידות רפואיות הפרוסות בבתי החולים בארץ ואליהם מסופחים חיילים שלא כשירים רפואית להמשיך את השירות בצורה סדירה, בדרך כלל בעקבות מחלה, שבר או פציעה, ודרושים בהמשך מעקב וטיפול ממושכים ואינטנסיביים. על רופא היחידה לשלוח המלצה לסיפוח לתא הניתוב הרפואי, ואם החייל אכן עונה על הקריטריונים, הוא יסתפח לר"ם 2 ותיקבע לו תוכנית רפואית מסודרת.

כמו כן, במידה והחייל מתאשפז באחד מבתי החולים לפחות ללילה אחד, הוא יסופח אוטומטית לר"ם 2 בבית החולים בו מאושפז לתקופת האשפוז.

במידה והחייל הגיע למיון בבית החולים ובתום הטיפול התקבלה המלצה למעל 7 ימי מחלה, יש לגשת ליחידת הר"ם 2 בבית החולים לטובת בחינת הצורך בסיפוח רפואי וקבלת סיוע בטיפול אשר הומלץ ע"י בית החולים. במידה והתקבלו המלצות ל-7 ימי מחלה ומעלה ממרפאות המומחים בבית החולים- יש להגיש את הבקשה לסיפוח דרך רופא היחידה.

לכל מסופח יש מש"קית ר"ם 2 אישית אשר תהיה בקשר רציף איתו לאורך כל תקופת הסיפוח. המש"קית דואגת לבירורים, תיאומי תורים, מתן מידע וסיוע בבעיות שעולות במהלך תקופת הסיפוח.

בכל בתי החולים בארץ יש יחידת ר"ם 2 אחראית אשר תדאג למעטפת הרפואית והסוציאלית עבור החייל ומשפחתו. פירוט פריסת יחידות הר"ם 2 ודרכי הקשר מפורטים להלן: