תרופות ובתי מרקחת

אופן קבלת תרופות:

1. במידה וחייל מקבל מרשם מגורמי הרפואה, הוא יכול להוציא את התרופה בכל אחד מבתי המרקחת הצבאיים, המפורטים באופן מלא בטבלה מטה.

2. חיילי סדיר ומילואים- ניתן לקבל תרופה על בסיס מרשם חתום מודפס או צילום עם הצגת חוגר/צו מילואים בתוקף ברשת שור טבצ'ניק ללא צורך באישור קנייה (שימו לב: ניתן להראות צילום של מרשם תקין ולא תעתיק מרשם דיגיטלי בפלאפון. ניתן להראות קיום מרשם במדיתיק, צילום או מודפס). לא ניתן למשוך תרופות נרקוטיות או פסיכוטרופיות ללא אישור קנייה של רמ'2 או בית מרקחת צבאי. 

3. ניתן למשוך תרופות נרקוטיות מבתי המרקחת הצבאיים במרפ"אות בצירוף ייפוי כוח. עקב המלחמה ועד הודעה חדש לא נדרש להוציא 2 העתקים למרשם נרקוטיים מספיק העתק אחד בלבד (יתרה מכך - אסור להדפיס יותר ב2 העתקים מחשש ניפוק כפול).

4. ניתן למשוך תרופות במרוכז עם ייפוי כוח מבתי המרקחת הצבאיים במרפ"אות. עבור חייל סדיר יש להגיע עם צילום חוגר. עבור איש מילואים יש להגיע עם צילום תעודה מזהה ואישור צו מילואים (בסמס או אתר). 

5. למידע בנוגע למשיכת תרופות בסניפי רשת שור טבצ'ניק/סופר פארם/BE

אם קיבלת מרשם בסניפי ביקורופא -  עליך לדעת שהוא תקף ל-24 שעות מרגע ההנפקה. ניתן לקבל את התרופה ללא עלות בבית מרקחת בסניפי "סופרפארם" ספציפיים אשר עובדים עם ביקורופא. לרוב מדובר בבית מרקחת קרוב לסניף, אך אנא וודא זאת במקום בדיקתך. כמו כן, ניתן לקבל זאת בבית מרקחת צבאי בשעות הפעילות (אין צורך בהמרה ל"מרשם צבאי").

אם קיבלת מרשם לתרופה במיון/אשפוז -  יש לגשת עם המרשם למתחם ר"מ2 באותו בית חולים. בהתאם לקריטריונים והסכמי צה"ל, יינתן אישור לניפוק בבית המרקחת בבית החולים, או בבתי מרקחת אזרחיים (אשר מופיעים באופן מלא בטבלה מטה, ובמתן אישור תקציבי תואם) לחילופין, ניתן לגשת ישירות לבית מרקחת צבאי ולקבל התרופה (וכך אין צורך בהמרת המרשם ל"מרשם צבאי").

אם רכשת תרופה באופן עצמאי, החזר כספי בעבורה מותנה באישור מיוחד ע"י מדור תרופות, בהתאם לנסיבות בהן נקנתה התרופה. הבקשה צריכה לכלול:

1. קבלה מקורית.

2. מכתב אישי ובו הסבר מפורט מדוע התרופה נרכשה בבית מרקחת אזרחי ובאופן פרטי.

3. סיכום המפגש הרפואי בו קיבלת את המרשם לתרופה.

4. את הבקשה יש להגיש דרך המדיתיק תחת "החזר הפניה" – הבקשה תגיע למרפאת היחידה ותנותב לגורמים הרלבנטיים לבחינת הבקשה.